Gewoon verwonderen. Het anders doen dan de ander. Dat is waar (web)winkelketen Coolblue voor staat. En het ‘gewoon verwonderen’ is ook wat het bedrijf verlangt van haar leveranciers, waaronder Westerveld.

Akash Harinarain, Facility Manager Coolblue: “De keuze is op Westerveld gevallen omdat we het gevoel hadden dat we dezelfde taal spraken. Het bedrijf begrijpt onze wens het beste.”

Hoe belangrijk is schoonmaak voor Coolblue?

Wij beweren dat we het leukste kantoor van Nederland zijn. En dat mag iedereen komen zien. We geven wekelijks rondleidingen aan uiteenlopende bedrijven. Ons kantoor moet daarom continu schoon en representatief zijn. Het is één van de redenen waarom we voor dagschoonmaak kozen.

Een andere reden is ons medewerkersbestand. Veel collega’s zijn net student af. Die moeten zo aan het begin van hun carrière er nog aan wennen dat hun moeder niet meer alles achter hun kont opruimt. Met dagschoonmaak hopen we dat ze – met Solomé of Danielle in het zicht – wel twee keer nadenken voordat ze de broodkruimels van hun bureau op de grond vegen.

Bewustzijn wat we nog extra versterken door de dames in onze eigen Coolblue-bedrijfskleding te laten werken, waardoor ze niet langer ‘de schoonmaker’ zijn, maar een directe collega.

Welke eisen stelt Coolblue aan de schoonmaker?

In een notendop: Om ons kantoor de hele dag schoon en netjes te houden, flexibel te zijn en snel te kunnen schakelen. Met de keuze voor dagschoonmaak is een eerste stap naar een continu schoon kantoor gemaakt. Een flinke uitdaging met de open kantoortuinen en het vele glas.

Maar dat is Solomé en Danielle toevertrouwd. Ze lopen ons kantoor, de pantry’s en toiletten de hele dag na. Kop koffie omgevallen? Vuile vaat op de vergadertafel? Het is nu opgeruimd voordat we er erg in hebben. WC-papier op? Direct bijgevuld. En is er iets dat ik graag met Westerveld wil bespreken of afstemmen, dan heb ik met één telefoontje de juiste man te pakken.

Houdt Westerveld de naam Coolblue hoog?

We zijn nu een jaartje onderweg. We hebben veel bereikt, maar zijn er nog niet. Het is een utopie om te verwachten dat het kantoor de hele dag spic en span is. Bij aanvang van het contract hebben we daarom afgesproken dat een kwaliteitscijfer van een 7,5 of 8 voldoende is. Maar gezien onze ambitie en groei, willen we dat cijfer de komende jaren naar boven stellen; naar een 9.

Wat ik waardeer is dat Westerveld die ambitie direct oppikt en met een nieuw schoonmaakplan over de brug komt. En als daar ruimte voor verbetering in zit, of we daar meer ideeën van de werkvloer in terug willen zien, dan is de relatie zo dat ik dit goed kan bespreken met district manager William.

Houdt Westerveld de naam van de schoonmaker hoog?

Ja, de dames zijn sterk betrokken bij Coolblue. Ze voelen zich verantwoordelijk voor het eindresultaat: een schoon, representatief kantoor.

Is Westerveld voor u een cool A-merk?

Als we op dezelfde voet verder gaan, we blijven verbeteren en als Westerveld ons blijft verrassen, komt het helemaal goed. We doen het samen. Coolblue heeft zelf ook een verantwoordelijkheid in het schoonhouden van het pand. In combinatie met de betrokkenheid en expertise van Westerveld, zou het me niet verwonderen als we die 9 zo halen.