Waarom werkt u mee aan de campagne van Westerveld? 

Aan de ene kan omdat de samenwerking met schoonmaakbedrijf Westerveld mij dierbaar is. Aan de andere kant omdat ik het schoonmaakproces continu wil optimaliseren. Direct of, zoals nu, indirect door mee te werken aan deze schoonmaakcampagne.

We claimen dat we meer dan één naam hoog te houden hebben. Houdt Westerveld ook uw naam en die van de schoonmaker hoog?

Het is een concept waarmee ze voor de dag kunnen komen. Westerveld houdt weldegelijk de naam van het Trimbos Instituut hoog door gewoon goed schoon te maken. Dankzij twee uiterst bekwame schoonmaaksters en door de goede begeleiding van de locatiemanager en de districtsmanager.

Op de vraag of ze ook de naam van de schoonmaker hoog houden, kan ik mij alleen baseren op wat ik zie. En wat mij dan opvalt is dat de schoonmaaksters altijd vrolijk zijn. Bovendien lopen ze er – bijna on-Nederlands – keurig bij en maken ze schoon zoals ik dat ook zou doen. Op zijn Facebooks: ‘I like’.

Waarom heeft Trimbos Instituut destijds voor Westerveld gekozen?

Eigenlijk gaf Westervelds rayonleider Mohamed Boumehdi de doorslag. Een man van de praktijk die ons het vertrouwen gaf dat de schoonmaak bij Westerveld in goede handen is. Vertrouwen dat hij ruimschoots heeft waargemaakt. Helaas hebben we door bezuinigingen de schoonmaakfrequentie flink moeten terugschroeven. Maar in plaats van bij de pakken neer te zitten, dacht Westerveld constructief mee in een oplossing. Met ook nog eens een betere klanttevredenheid tot gevolg.

Hoe is dat mogelijk?

Onder dwang van de bezuinigingen, word je creatief. We zijn overgestapt van avondschoonmaak naar dagschoonmaak. Doordat onze medewerkers de schoonmakers nu in actie zien, ontstaat er bewustzijn. Het maakt simpele zaken als een clean desk policy net even wat vanzelfsprekender. Bovendien ontstaat er door dagschoonmaak meer ruimte om direct in te spelen op speciale verzoeken. Als we bijvoorbeeld belangrijk bezoek krijgen, haalt Westerveld met plezier nog even een doekje over de vergadertafel. De klanttevredenheid is een vol punt gestegen.

Is Westerveld voor u een A-merk?

Ja, en daar mogen ze best wat meer bekendheid aan geven. Wat mij betreft hangen ze hier bij de entree een bordje dat ons pand wordt schoongemaakt door Westerveld. Hoe moeten gasten en medewerkers anders weten wie de boel hier zo goed schoonhoudt?